חמש נקודות שחייבים לדעת לפני שקונים מזרון חדש

חמש נקודות שחייבים לדעת לפני שקונים מזרון חדש

מוכנים להחליף את המזרון הישן שלכם בחדש? הנה 5 נקודות שחייבים לדעת לפני שבוחרים מזרון חדש.

שינה טובה תלויה בהרבה גורמים כמו אם בכלל נוח לנו לישון, כמה אנחנו לחוצים לפני שהולכים לישון, טמפרטורת החדר ועוד – אבל בשביל באמת לישון טוב, צריך להתחיל מהמזרון שעליו אנחנו ישנים. אם כבר התחלתם לחפש מזרון בטח הבנתם שיש כל כך הרבה סוגים של מזרונים וקשה להחליט באיזה לבחור.

אז איך באמת בוחרים את המזרון שמתאים לך?

1. תמיכה אורטופדית

כשלב ראשון ולדעתו של הפרופסור אריה ניק שיימי מ – UCLA מדיקל סנטר שבסנטה מוניקה קליפורניה, המזרון צריך לתמוך בגוף שלך בתנוחתו הטבעית, באופן כזה שעמוד השדרה שלך מקבל תמיכה נכונה כשהאגן, העקבים, הכתפיים והראש נתמכים בצורה מאוזנת ומקבילה לתמיכה שמקבל עמוד השדרה.

מזרון קשה מידי ידחוף את כל נקודות התמיכה כלפי מעלה ויוציא אותך מנקודת האיזון, ואילו מזרון רך מידי לא יתמוך בצורה מאוזנת בכל נקודות התמיכה. שני המקרים הרך והקשה יובילו אותך לבוקר לא נעים במיוחד.

2. רמת הקושי

לדעתו של דוקטור מייקל ברוס מומחה לשינה וכותב הספר: ״שנת היופי: להראות צעיר יותר, להוריד משקל ולהרגיש מצוין באמצעות שינה טובה יותר, מותג מזרונים אחד איננו טוב יותר ממותג מזרונים אחר. אבל, הוא כן מתייחס לרמת הקושי של המזרון ואומר שלאנשים שסובלים מכאבי גב עדיף לישון על מזרון קשה יותר. חוקרים בספרד שחקרו אנשים שסובלים מכאבי גב לאורך שנים מצאו שבסולם של 10 נקודות מקשה לרך, אנשים שישנו ברמת קושי בינונית עד קשה (5.6 בסולם) סבלו פחות מאנשים שישנו על מזרונים רכים יותר.

3. צריך בכלל מזרון חדש?

אז איך אנחנו יודעים אם אנחנו באמת צריכים להחליף את המזרון הישן שלנו כי הוא כבר לא מתאים לנו? 

התשובה לשאלה הרבה יותר פשוטה ממה שרוב האנשים חושבים אומר ד״ר ברוס  ״אם אתם קמים בבוקר ויש לכם כאבים באזור הגב התחתון ואתם יכולים להיפטר מהם תוך 10 – 15  דקות באמצעות מתיחות, זה אומר שאתם ישנים על מזרון שלא מתאים לכם.״

לכן, המזרון המתאים עבורכם הוא מזרון שכשאתם ישנים עליו אתם לא מרגישים שום לחץ, כמעט כמו הרגשה של ריחוף באויר, ובבוקר אתם לא קמים עם הרגשה מוזרה או כאבים באזור הגב.

4. לנסות את המזרון עם הכרית שאתם ישנים עליה בבית

החלטתם שאתם רוצים להחליף את המזרון הישן בחדש, כדאי שתקשיבו להמלצת המומחים בתחום והיא שלפני שקונים את המזרון, צריך לנסות אותו כששוכבים עליו בתנוחה הטבעית שלכם, ולא פחות מ- 10 – 15 דקות (לא הדבר האידיאלי לעשות בחנות מזרונים אבל זאת ההמלצה..). בנוסף, וזה לא פחות חשוב, צריך לנסות את המזרון כשאתם שוכבים עם הכרית שאתם ישנים עליה בבית (לא להתבייש ולהביא את הכרית מהבית), כי יש לה השפעה משמעותית על תנוחת השינה והצורה שהמזרון תומך בגוף שלכם. ככל שתצליחו לשכפל בחנות את האופן שבו אתם ישנים בחדר השינה שלכם, עולים הסיכויים שתבחרו את המזרון שמתאים בדיוק בשבילכם.

5. תקציב

ההגיון הבריא שלנו אומר שככל שנשקיע יותר במזרון כך נקבל מזרון טוב יותר. אבל האמת היא שלא בהכרח המזרון היקר ביותר בחנות הוא המזרון הטוב ביותר עבורכם. כמו שאמרנו יכולת התמיכה של המזרון בתנוחת השינה הטבעית שלכם יחד עם רמת הקושי הנכונה הם שייקבעו אם המזרון מתאים או לא. מתבקשת השאלה למה בכל זאת ישנם הבדלים כאלה גדולים בין המזרונים? כי חברות המזרונים צריכות להרוויח 🙂 והרבה.. 

לשם המחשה ההבדל בין מחיר העלות של המזרון היקר ביותר לזול ביותר יכול לנוע לכל היותר בין 250 – 500 ש״ח ואילו ההבדל במחיר הסופי יכול לנוע בין 1500 – 9300 ש״ח. המלצתינו היא לא ליפול לשיטות השווק והשמות המפוצצים של מערכות משוכללות, אלא לקנות את המזרון שמתאים לכם מבחינה תקציבית, שהוא נוח לכם, שיש עליו אחריות (שלא יישקע אחרי שנה) ושיש לכם אופציה להחזיר אותו אם החלטתם שהוא לא נוח, כי רק אחרי כמה לילות של שינה בבית תוכלו באמת לדעת אם הוא מתאים עבורכם.

מקווים שעזרנו לכם לבחור את המזרון הבא שלכם 🙂
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות